Privacy-policy

Privacyverklaring HCDO

Algemeen

  • De organisatie erkent het belang van informatiebeveiliging en de bescherming van privacy.
  • De organisatie conformeert zich aan de principes van privacy by design en privacy by default.
  • De organisatie verwerkt voor haar klanten alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden. De klanten nemen deze gegevens alleen met uw toestemming in applicaties op. U kunt de opgenomen gegevens veelal zelf aanpassen of verwijderen. Wij respecteren uw recht om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen. Naast de basis NAW gegevens kunnen ook andere gegevens verwerkt worden zoals: Naam en praktijk-/organisatiegegevens van de zorgverlener, Functie, specialisatie/deskundigheid zorgverlener, Telefoon-en/of faxnummer(s), Secure) E-mailadressen, BIG-/AGB-registratie, Geslacht, Pasfoto zorgverlener. U kunt de opgenomen gegevens veelal zelf aanpassen of verwijderen. Wij respecteren uw recht om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.
  • Er zijn maatregelen geïmplementeerd die een adequate beveiliging bewerkstelligen van opgeslagen data en data in transit.
  • Processen zijn aangepast om te garanderen dat data niet langer is opgeslagen dan nodig voor de uitvoering van diensten.

Uw rechten

U heeft recht op inzage in uw gegevens. Wanneer blijkt dat gegevens over u niet kloppen heeft u het recht om deze door ons te laten corrigeren of te laten verwijderen. Hierbij kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om (volledig) te voldoen aan een verzoek (bijvoorbeeld als uw inzage leidt tot een inbreuk op de privacy van anderen). Mocht u uw gegevens willen inzien, kunt u hierover contact opnemen met ons secretariaat (bereikbaar op werkdagen van 8:30 – 17:00 uur via 0570 – 501770).